Amikor kifözöm a kamrát – padlizsános, cukkinis csirke

Töredelmesen be kell vallanom egy nagy hibámat: amikor a piacon, vagy a zöldségesnél járok, szinte sosem tudok ellenállni a friss zöldségeknek gyümölcsöknek. Szinte már azt lehet mondani rólam, hogy nyakló nélkül vásárolok és azt még véletlenül sem tartom szemelött, hogy épp miért is mentem oda. Ha valami friss és szép, az rögtön a kosaramban köt ki. Így rendszerint mindíg mindenböl több van, mint amit egyszerre el tudok készíteni. A napokban is így jártam és csak azért vettem padlizsánt és cukkinit, mert megtetszett. Egészen mást föztem aznap és már majdnem elfeledkeztem a zöldségekröl. De csak majdnem. Így kisorakoztattam öket az asztalra és kerítettem melléjük még ezt-azt, amit találtam és törtem a fejem. Hús is kellett mellé, mert nálunk a “csak” zöldség nem kaja. A mélyhütöben mindíg akad csirkemell, tehát ez is adott volt. Nekiláttam és ez kerekedett belöle:

 

IMG_4301

 

1 nagy padlizsán

2 kisebb cukkini

2-3 salottahagyma

3-4 gerezd fokhagyma

1 doboz hámozott paradicsomkonzerv

1 babérlevél

1 cs. friss kakukkfü

só, bors

olivaolaj

4 fél csirkemellfilé

a tálaláshoz:

koktélparadicsom

2-3 szál kakukkfü

Fusilli bucati lunghi (tészta)

IMG_4306

 

A padlizsánt és a cukkinit megmostam és héjával együtt kockákra vágtam. Megsóztam és kicsit félretettem. Közben megtisztítottam a hagymát és a fokhagymát. Papírkendövel leitattam a nedvességet a zöldségekröl, nagy serpenyöben olivaolajat melegítettem és megpirítottam öket. Egy másik serpenyöben szintén olivaolajon megfonnyasztottam a hagymát, hozzá törtem a fokhagymát és ráöntöttem a paradicsom konzervet. Beledobtam a babért és a csokor kakukkfüvet is, sóztam, borsoztam. Beleforgattam az elösütött zöldségeket és kb. 10 percig föztem. A csirkemelleket besóztam és borsoztam és kevés olivaolajon mindkét oldalát pirosra sütöttem. Tüzálló tálba tettem a hússzeleteket (ha marad olaj a serpenyöben, nyugodtan rá lehet önteni) Beborítottam a zöldséges raguval és 180°-ra elömelegített sütöbe toltam. Kb. negyed órát sütöttem, közben kiföztem a tésztát. Tálaláskor meg lehet szórni reszelt parmezánnal, vagy sima sajttal. Félbe vágott paradicsommal és kakukkfüvel díszítettem.

Kategória: csöben sült, csirke étel, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

3 hozzászólás a(z) Amikor kifözöm a kamrát – padlizsános, cukkinis csirke bejegyzéshez

  1. Bianka szerint:

    Annyira hangulatos kép🙂

  2. ancsika1 szerint:

    köszi Bianka🙂

  3. Farkasné Marika szerint:

    ..és az edényed is gyönyörű.Megkérdezhetem a márkáját és mennyiért adnak ilyet?Régóta fáj rá a fogam.Nálunk is mindenbe hús kell..
    Marika

Vélemény, hozzászólás?

