tökös dánok

Annyira rákattantam a tökre, hogy egyre csak tökös receptek kavarognak a fejemben. De, ahogy nézeget a többi blogtársamat náluk is “elszabadult a pokol” tök ügyben. Egyre másra jelennek meg a blogokon jobbnál jobb tökkel készült ételek. Igazunk is van, mert ki kell használni a tök szezonját. (ja és még a mostani VKF is a tökröl szólt!) A böség zavarával küszködve, most a jól bevált Limara féle dán vajas tésztát választottam alapnak. És természetesen tökkel töltöttem meg. Az ötlet nem az enyém, mert egy külföldi blogon láttam hasonlót, azzal a különbséggel, hogy én nem kész leveles tésztát használtam, hanem hipp-hopp megcsináltam a dán vajast. Zengtem már ódákat róla, mert egyszerüen nem lehet vele betelni. Kísérletezgessetek ti is, használjátok a tököt bátran!

 

IMG_4380

 

1 adag dán vajas tészta

225 g krémsajt (philadelphia)

50 g cukor

100 g tökpüré

3 tojás sárgája

1 k.k. vanilia

pici só

1/2 t.k. fahéj

1 tojás a kenéshez

coll01

 

A leírás szerint megcsináltam a vajas tésztát. Vékonyra nyújtottam, de most nem háromszögeket, hanem négyzeteket vágtam belöle. A krémsajtot kikevertem a cukorral, majd egyenként belekevertem a tojás sárgákat. Majd a tököt és a füszereket is elkevertem benne. Ebböl a masszából tettem 1-1 evökanállal a tészta négyzetek közepére. Két szemben lévö sarkot egymásra hajtottam, de elötte megkentem egy pötty felvert tojással, hogy ne nyíljanak majd a sütés közben szét. Sütöpapírral bélelt tepsire fektettem és még 30 percig kelesztettem a papucsokat. A sütöt közben elömelegítettem 180°-ra. Amikor duplájára kelt a tészta megkentem tojással és megszórtam mandulaforgáccsal. Kb. 35 perc alatt sültek készre. Rácson hagytam kihülni, majd megszórtam porcukorral.

 

coll02

Kategória: kelt tészta, pékség, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

