gesztenyés macaron – most egy kicsit másként

Rettenetesen be voltam tojva, mielött nekiálltam a mai macaronnak. Mert hiába mondják, hogy “járt utat a járatlanért el ne hagyj!” én ezt ma nem tartottam be.  Engedtem a gyengéd unszolásnak – TücsökBogár volt a bünös🙂 és persze még szerepet játszott ebben Chriesi is. De nem akarom én öket bántani, ellenkezöleg! Köszi, hogy noszogattatok, mert ezzel a módszerrel is sikerült szép macaronokat sütni. Viszont elárulok egy nagy titkot, de ne mondjátok el senkinek: egyáltalán nem kell a tojás fehérjét ennél a módszernél sem öregíteni!!!! Teljesen friss fehérjéket használtam és mégis sikerültek! Úgy hogy macaronra újra fel!!! Minél elöbb álljon neki, aki még nem próbálta a macaront és nem fog elmaradni a sikerélmény! A gesztenyéröl pedig annyit szeretnék még mesélni, hogy a masszát is én készítettem, de ezt majd egy másik posztban részletesen el fogom mesélni.

 

IMG_4510

 

Alap recept:

80 g tojásfehérje

25 g cukor

100 g finomra darált mandula

100 g porcukor

100 g cukor

35 g víz

Bemásolom TücsökBogár receptjét, mert én is pontról pontra így jártam el:

A finomra darált mandulát és a porcukrot átszitáljuk. Összekeverjük, majd hozzáforgatjuk a tojásfehérje felét. A vízből és a 10 dkg cukorból szirupot főzünk amíg 110 fokos nem lesz (nekem nincs cukorhőmérőm, ezért a forrástól számított 4-5 percig főztem még a szirupot). Közben a tojásfehérje másik feléből a 2,5 dkg cukorral félkemény habot verünk, ehhez csorgatjuk szép vékony sugárban folyamatos verés közben a forró cukorszirupot. Addig verjük amíg ki nem hűl (kb. 10 perc). Hozzáforgatjuk a mandulás keverékhez. 6-os idomcsővel ellátott habzsákból 20 forintos nagyságú halmokat nyomunk szilikonlapos sütőlemezre, majd pihentetés nélkül 150 fokra előmelegített sütőben 13-15 percig sütjük. Ha megkocogtatjuk a tetejét és még lötyög, akkor süssük pár perccel tovább. A sütőlemezen hagyjuk kihűlni.

 

A különbség csak annyi volt, hogy a mandulához adtam még, száraz állapotában 1 e.k. kakaót és 1 k.k, finomra örölt kávét (ez jobban kiemeli a csoki ízt, mégsem domináns)

 

 

IMG_4514

 

Krém:

15 dkg gesztenyemassza

(ez most nálam s.k. volt)

7,5 dkg vaj

kevés vanilia eszencia

IMG_4518

Kategória: édességek, macaron | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

10 hozzászólás a(z) gesztenyés macaron – most egy kicsit másként bejegyzéshez

  1. Zita szerint:

    Gratulálok! Fantasztikusan néznek ki!

  2. Gabi Tercza-Pál szerint:

    csodásak, szinte bele tudnék harapni…

  3. Gesztenye szerint:

    Ancsika!
    Ez fantasztikus lett!!!
    Nagyon ügyes vagy:-))

  4. Kata szerint:

    Ancsi, nagyon ügyes vagy, gyönyörűek!!! én még kicsit várok…..

  5. ancsika1 szerint:

    Kata mire vársz????? ne hülyülj!!! vágj bele!

  6. chriesi szerint:

    Tökéletesek! wow!

Vélemény, hozzászólás?

