Barna vajas sütötök muffin fahéjas habbal

Teljesen rá vagyok még mindíg kattanva a sütötökre. Ami persze itt nem túl könnyü feladat, mert csak nagyon nehezen jutok hozzá a tökhöz. Múlt héten gondoltam – mivel nem kaptam mást – kipróbálom, hogyan müködik a sütés a Hokkaido tökkel. Csúfos lebögés lett a vége. Pedig annyira rákészültem, hogy mit fogok sütni a tökpüréböl Trauriges Smiley Megsütöttem és úgy, ahogy volt, kuka lett a vágállomás. Borzasztó keserü, emberi fogyasztásra alkalmatlan lett a sült hokkaido. Komolyan mondom, egész héten bánkódtam. Aztán tegnap rám mosolygott a szerencse: igazi, szürke héjú sütötököt sikerült szereznem. Annyira örültem, aztán jött a felismerés Uram nincs itthon, ergo nincs, aki segíteni szétvágni a 7 kg-os monstrummal, hogyan fogok megbírkózni!? Elöszedtem a baltát, fürészt, nagy kést és húsklopfolót (igazi horror!) És!!!! én kerültem ki gyöztesen. A tök feltrancsírozva bekerült a sütöbe és illatosra, édesre sült. Aztán pürésítettem; ma felhasználtam belöle egy kevéskét, a többi pedig holnapig figyel a hütöben és vár a sorára, mert jön a tökös torta. De nem akarok ennyire elöreszaladni; elöbb a mai muffin. A receptet több neten talált receptböl raktam össze, innen is elvettem egy kicsit és oda is raktam még valamit. Így született meg az én tökös muffinom.

 

IMG_4552

IMG_4560

 

A vajat egy kis edényben felmelígettem és addig melegítettem, míg nem kezdett barnulni. Akkor félrehúztam és hagytam kihülni. (arra figyelni kell, hogy ne dermedjen vissza!) Egy tálban összekevertem a lisztet, sütöport, fahéjat, gyömbért, sót és a szegfüborsot. Egy másik tálban összedolgoztam a tökpürét, a cukrot, barna cukrot, a tojásokat és a tejfölt. A száraz hozzávalókat összekevertem a tökpürés masszával, majd belecsurgattam az olvadt barna vajat és egynemüvé kevertem. A muffinsütöt kibéleltem papírkapszlikkal és belekanalaztam a tésztát. 180°-on, elömelegített sütöben kb. 20-25 perc  alatt megsütöttem. Hagytam kihülni, közben elkészítettem a habot a tetejére. A mascarponét kikevertem a cukrokkal, a tejszínt habbá vertem és összeforgattam öket. Habzsákba töltöttem és a muffinok tetejére nyomtam a mascarponés tejszínt, megszórtam a fahéjjal.

 

IMG_4546

 

Fel akartam kicsit dobni az összhatást, így a kész muffinokat színes kartonba öltöztettem. Igazán ajánlom mindenkinek kipróbálásra, mert ennyire jó textúráju muffint még nem sikerült sütnöm; csak buzdítani tudlak benneteket, hogy próbáljátok ki!!! Sütés közben pedig igazi adventi/karácsonyi illatok terjedtek a füszerek miatt. A családom azt hitte mézeskalácsot sütök. Aztán amikor megkóstolták megbékéltek és elégedettek voltak.

 

IMG_4555

page

Kategória: Muffinok, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

7 hozzászólás a(z) Barna vajas sütötök muffin fahéjas habbal bejegyzéshez

  1. izlesszindroma szerint:

    Eszméletlen jól néznek ki és hűűűű de megkóstolnék most egyet, kettőt..:))

  2. ancsika1 szerint:

    Adnék szívesen!🙂 és köszi!

  3. Andi szerint:

    Szia! Hétvégén elkészítem ezeket az ínycsiklandozó muffinokat, talán így a gyerkőcök is megeszik a sütőtököt, mert simán sütve nem kell nekik, pedig én nagyon jól el vagyok látva vele, mivel Apósoméknál sok termett🙂 (Gyönyörűek a fotók!)

  4. ancsika1 szerint:

    szia Andikám!! de örülök neked!!!🙂 Nálam sem eszi meg Max a tököt, csak és kizárólag levesnek. Azt viszont imádja. Irigyellek a sok tökért🙂 és köszi

  5. trinity szerint:

    A fotózás is vérprofi….mit is mondjak még? Nem tudom fokozni:) Tényleg ez kellene legyen a fő profilod, olyan ügyes vagy, imádom!

Vélemény, hozzászólás?

