Sütötökös, pekándiós sajttorta cukrozott tökmaggal

Nem szeretnék unalmassá válni, de újra csak tökös recepttel jövök. Egyszerüen nem tudom megunni és olyan rövid az idö, amikor tököt lehet kapni; ki kell használni. Sokkolni sem szeretnék senkit, de még mindíg vannak ötletek a tarsolyomban, hogy mit kezdjek a tökkel. Aki szereti a sajttortát mindenképp próbálja meg a tökkel kombinálni, mert valami mesés az ízhatás, amikor a tök semmi mással össze nem téveszhetö íze keveredik a sajt (krémtúró) édességével. A cukrozott tökmag pedig a szó szoros értelmében csak “hab a tortán”!

 

IMG_4587a

 

130 g liszt

40 g barna cukor

csipet só

50 g pekándió (darált)

1/2 mokkás kanál örölt gyömbér

70 g hideg vaj

1 e.k. hideg víz

 

A sütöt elömelegítettem 180°-ra (légkeveréses). Egy 22 cm átméröjü kapcsos tortaformát alaposan körbetekertem alufóliával, belül pedig kibéleltem sütöpappírral. De tetszés szerint ki lehet vajazni-lisztezni is. Összekevertem a lisztet, cukrot, sót, pekándiót (ha nincs pekándió, nyugodtan helyettesíthetö normál dióval!) gyömbért. Hozzáadtam a felkockázott hideg vajat és gyorsan összemorzsáltam. Végül a hideg vizet adtam hozzá. Belenyomkodtam az elökészített formába és a meleg sütöbe toltam. Kb. 25-30 perc alatt sütöttem meg. Teljesen hagytam kihülni.  A sütö höjét visszacsavartam 160°-ra.

Közben elkészítettem a tölteléket:

 

130 g tökpüré

70 g tejszín

2 t.k. vanilia kivonat

1/2 t.k. örölt gyömbér

pici só

1 t.k. örölt fahéj

350 g túró (Lidl-s)

60 g cukor

60 g barna cukor

1-2 e.k. étkezési keményítö

4 tojás

 

A tököt, tejszínt, vaniliát, fahéjat, gyömbért és sót összekevertem, félretettem. A túrót kikevertem a cukrokkal, majd simára kevertem a tökös masszával és a keményítövel. Végül egyenként hozzákevertem a tojásokat is. Ezt a krémet a teljesen kihült tésztaalapra simítottam. Egy akkora tepsibe, amibe belefért a tortaforma vizet tettem és beleállítottam a tortaformát. Nem kell rengeteg víz, csak, hogy kb. 2 ujjnyira érjen a forma oldalánál. Sütöbe toltam és 70-80 perc alatt sütöttem készre.

 

IMG_4592

 

Teljesen hagyni kell kihülni! Ez elég sokáig tart, de muszáj kivárni, különben a tejsín szét fog folyni a torta tetején.

 

500 g tejszín

100 g cukor

A tejszínt a cukorral kemény habbá vertem és betettem a hütöbe, felhasználásig.

 

50-60 g tökmag

1 tojás fehérje

pici só

2 e.k. cukor

örölt fahéj

IMG_4600a

 

 

A tojásfehérjét kevés sóval kemény habbá vertem és folyamatosan hozzáadtam a cukrot is. Egy sütölemezt kibéleltem papírral és elterítettem rajta a tökmagot. Rákentem a tojáshabot és a sütöben, alacsony höfokon inkább szárítottam, mint sütöttem. Érdemes mellette maradni, mert nem szabad, hogy megégjen a hab!

Amikor teljesen kihült a torta, a tejszínhab felét a tetejére simítottam, a maradék habot pedig nyomózsákba töltöttem és kidíszítettem vele a tetejét. A cukrozott tökmagot kisebb drabokra tördeltem és a habrószák tetejére nyomtam. Ízlés szerint megszórható fahéjjal is.

 

IMG_4592

Kategória: torták | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

8 hozzászólás a(z) Sütötökös, pekándiós sajttorta cukrozott tökmaggal bejegyzéshez

  1. Gesztenye szerint:

    Ancsika!
    Ez valami csodás lett, hmmm és a fényképek meseszépek:-)

  2. ancsika1 szerint:

    Köszi Gesztike!🙂

  3. Bianka szerint:

    A képek is fantasztikusak

  4. trinity szerint:

    Ancsika, bizony, hogy sokkolsz….Tudod mivel? Hogy csorog a nyálam :)) Ez egy vérprofi torta ismét,szívből gratulálok!!!

  5. Tanó Móni szerint:

    Ez valami csodaszép lett hmm.. beleharapnék:))

  6. Visszajelzés: Töktükrös sajttorta | Ancsika konyhája

Vélemény, hozzászólás?

