narancsos-mákos mini torták a kávéhoz

A nagy adventi aprósüti sütés közben jól esik néha kicsit megpihenni; leülni és kényelmesen elkortyolgatni egy jó kávét. A kávéhoz pedig valamilyen süti is dukál. A múltkorában sikerült mini torta formákat vennem, de még nem volt alkalmam kipróbálni. Volt a hütöben egy kis maradék ganache-m, így adta magát, hogy teszteljem az új formákat  és a krém sem megy veszendöbe.  Mindenképp valamilyen narancsos süteményt szerettem volna; rá is bukkantam Sajtkukacnál a megfelelöre. Csökkentettem az adagot, mert csak 4 pici formám van, így ez a mennyiség sok lett volna. A tészta egyszerü, pillanatok alatt kisültek a tortácskák, gyorsan megdíszítettem a krémmel és szempillantás alatt el is tüntettük.

 

IMG_4706

IMG_4711

 

Hozzávalók (4 kis formához)

 

100 g vaj

75 g barna cukor

1 tojás

100 g liszt

1/2 tk sütőpor

1 narancs leve

1 (bio)narancs héja

17 g mák

IMG_4718

IMG_4720

 

A formákat kivajaztam és kiliszteztem. A sütöt elömelegítettem 170°-ra (légkeveréses). A puha vajat habosra kevertem a cukorral (itt jegyzem meg, hogy ezzel a cukor mennyiséggel nem lesz egyáltalán édes a sütemény, ezért, ha valaki édesebbre vágyik, akkor több cukrot használjon!), majd hozzádolgoztam a tojást is. A lisztet összeszitáltam  sütöporral és belevorgattam a vajas masszába. Belecsavartam a narancslevet és a reszelt narancshéjat, valamint a mákot is hozzákevertem. Elosztottam a tésztát a 4 formában és készre sütöttem, kb. 20 perc alatt. Hagytam teljesen kihülni, majd a krémmel díszítettem a tetejét. Tetszés szerint dekorálható a sütemény nem feltétlenül szükséges a krém. Filézett narancs is tökéletes hozzá, vagy narancslekvár.  De magában sem utolsó egy csésze kávéval.

 

IMG_4722

coll

Kategória: sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

13 hozzászólás a(z) narancsos-mákos mini torták a kávéhoz bejegyzéshez

  1. Petra szerint:

    Nagyon guszták, és az a tál… Gyönyörűek a fotóid, nem győzöm csodálni.🙂

  2. ancsika1 szerint:

    Petra köszönöm!🙂

  3. Gesztenye szerint:

    Ancsika!
    Ez valami meseszép!!!
    Nagyon meg tudnám kóstolni:-))
    Na és a fotók csodásak, a tál nem különben:-))

  4. ancsika1 szerint:

    Geszti! de aranyos vagy!!! Gyere és sütök neked!!🙂

  5. Kata szerint:

    Jaj Ancsi, ez fááááájt így éjszaka!!!:)) egyik nagy kedvenc ízpárosom van benne, de szeretném most itt magam előtt találni!!!

  6. Csiperke szerint:

    Gyönyörűek a fotóid, és hát a süteményed… de szeretnék egyet én is!
    Mivel fogyózok, nekem most csak a nyálcsorgatás marad…:)

  7. ancsika1 szerint:

    Csiperke! Köszi szépen! (de karácsony elött fogyizni!????)😀

  8. Peter Judit szerint:

    Én is kérek, nagyon guszta kis sütikék🙂

  9. M szerint:

    SziaMia! Kellemes Ünnepeket! M

  10. Vanca szerint:

    Annyira fantasztikus ez a süti, pedig tényleg nincs túlbonyolítva. Gyönyörű!

  11. Peter Judit szerint:

    Sikeres, boldog 2012-es esztendőt kívánok, terveid valóra válásával!

Vélemény, hozzászólás?

