Sajttorta (Käsekuchen) – Almácskának és Évikának

Terveztem már, hogy kipróbálom ezt a receptet, de mindíg csak halogattam és sütöttem  a sajt (vagy túró??)tortát a szokásos, jól bevált receptem szerint. Aztán valamiért egyszerre 2 helyröl is megkerestek, hogy nincs e valamilyen egyszerü, jól bevált receptem!? Persze, hogy van, csak épp nem jól bevált. Ezért tegnap nekiveselkedtem és megsütöttem. Tényleg nagyon egyszerü elkészíteni. Nem igényel különösebb “elöképzettséget”; neki állhat bátran az is, aki igazán nem szokott remekelni a sütemények terén. Remélhetöleg el fogja kápráztatni  a nagyérdemüt.

 

_MG_5349

1 kg túró (Lidl-s, vödrös)

200 g puha vaj

300 g cukor

6 tojás

5 e.k. búzadara

3 e.k. citromlé

1 cs. vaniliás pudingpor

2 cs. vaniliás cukor

csipet só

 

A sütöt 170° ra elömelegítjük és egy 26 cm-es kapcsos tortaformát kivajazunk és megszórjuk zsemlemorzsával.A túró egy finom szürön lecsepegtetjük. A vajat a  cukorral krémesre keverjük, majd egyenként belekevrejük a tojás sárgákat is. A tojás fehérjéket csipetnyi sóval kemény habbá verjük. A vajas krémhez keverjük az összes többi hozzávalót, majd a fehérjehabot nagyon óvatosan “bele emelgetjük” – nem keverjük!!!! a masszához. (erre azért van szükség, hogy ne törjön össze a fehérjehab) Elsimítjuk a tészta tetejét és a sütöbe toljuk 30 percre. Kivesszük a sütöböl és egy éles késsel elválasztjuk a tésztát a forma oldalától, majd további 30 percre visszatesszük a sütöbe. Ha nagyon pirulna a teteje, tegyünk rá egy darabka sütöpapírt, vagy alufóliát. Nem vesszük ki az elkészült tésztát a sütöböl, csak kikapcsoljuk a höt, kicsit megnyitjuk a sütö ajtaját és ott hagyjuk kihülni. Amikor kihült a sütemény, rácsra tettem, hogy teljesen kihüljön, az alja és a közepe is. Érdemes elözö nap elkészíteni.

Kategória: sajt, sütemények, torták | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. M szerint:

    ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤❤ ❤

Vélemény, hozzászólás?

