Citromkrémes bukta

Ki ne ismerné a buktát??? Gyerekkoromban nem kicsit utáltam, mert a hideg rázott a vegyes gyümölcsíztöl!! De a konyhámban a magam ura vagyok és azzal töltöm a buktát, amivel csak akarom. Így került már bele szilva,- eper,- sárgabarack,- nutella,- és túró töltelék is. Most viszont citromkrémmel készült. Szerelem lett elsö evésre!

 

Kép

 

Hozzávalók:

400g tönkölybúza

1 cs. porélesztö

200 ml langyos tej

 2 e.k. cukor

1 tojás

pici só

75 g puha vaj

(+ kb. 50 g vaj a kenéshez)

 

Töltelék:

2 bio citrom

120 g Créme fraiche

160 g cukor

4 tojás sárgája

 

porcukor

 

A tészta hozzávalóit a kenyérsütögépbe pakoltam és megdagasztottam a tésztát. Kelesztötálba tettem és hagytam a duplájára kelni. Ekkor kivettem, átgyúrtam, majd ismét visszatettem a tálba és hagytam másodszor is duplájára kelni.

A cukrot a tojás sárgákkal és a Créme fraiche-el elkevertem és vízgöz fölött sürüre föztem. Belereszeltem a citromok héját és belenyomtam a levét is, jól elkevertem. Hagytam teljesen kihülni.

Amikor a tészta másodszor is megkelt, lisztezett felületre borítottam, átgyúrtam és 16 kis golyót formáztam. Egy vajjal kikent tüzálló tálba sorakoztattam a golyócskákat, tetejüket vajjal lekentem és 150°-ra elömelegített sütöbe toltam. Kb. 25 perc alatt szép pirosra sütöttem. Rácsra tettem és 15 percig hülni hagytam. Ekkor a még belül meleg tésztába egyenként, egy díszítöpisztoly segítségével citromkrémet nyomtam. (ha nincs díszítöpisztoly, megteszi a patikában kapható nagyméretü fecskendö is!). tetejét porcukorral megszórtam.

 

 

 

Kategória: Uncategorized
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. I’m curious to find out what blog platform you’re
    utilizing? I’m experiencing some small security problems with my latest blog and I’d like to find something more risk-free.
    Do you have any suggestions?

Vélemény, hozzászólás?

