Körtés sütemény fehérborral és kókuszos márványtésztával

Mennyei finom!!!!!!! Rég sütöttem ilyet nagyon finom sütemény, ezért arra buzdítok mindenkit, hogy feltétlenül veselkedjen neki és próbálja ki. Aztán reményeim szerint imába fogja foglalni a nevem. Egy percig sem állítom, hogy az egyszerüen és gyorsan elkészíthetö kategóriába tartozna, de minden fáradtságot megér. De senkit sem szeretnék elbizonytalanítani, mert nem annyira bonyolult. Rajta, míg tele a piac körtével!

 

IMG_9477

Hozzávalók:

1,5 kg körte

150 ml fehérbor

500 g cukor

1,5 t.k. fahéj

525 g liszt

2,5 t.k. sütöpor

75 g kókuszreszelék

500 g puha vaj

1 cs. vaniliás cukor

6 tojás

20 g kakaópor

 

A körtéket meghámoztam, félbevágtam és magházukat egy kanál segítségével eltávolítottam. A bort, 25 g cukrot, 1/2 t.k. fahéjat és a vizet felföztem és a felezett körtéket 12 percig félpuhára pároltam. Leszürtem, a levet felfogtam és félretettem és hülni hagytam. Egy tálba szitáltam 250 g lisztet, hozzáadtam 1/2 t.k. sütöport, 200 g cukrot és a kókuszreszeléket majd 225 g vajjal a robotgép dagasztó spiraljával addig kevertem, míg morzsává nem állt össze. A sütöt elömelegítettem 175°-ra és elkészítettem a következö tésztát: 275 g vajat 275 g cukorral és a vaniliás cukorral habosra kevertem. Egyenként beledolgoztam a tojásokat. Végül 275 lisztet és 2 t.k. sütöport forgattam bele. A kakaóport 6 e.k. körtelével elkevertem és az imént elkészített tésztából 4 evökanálnyit elvettem és a kakaós folyadékkal összeforgattam. A tésztát egy mély, elöre sütöpapírral bélelt tepsibe simítottam, kanállal a tetejére kanalaztam a kakós tésztát és egy villával “márvány mintákat” kanyargattam bele. A lecsöpgtetett körtéket a vágott felükkel lefelé a tészta tetejére rendeztem, majd a morzsás tésztával betakartam az egészet. Betoltam a sütöbe és szük 1 órát sütöttem. Hülni hagytam, majd porcukorral megszórtam.

 

Kategória: gyümölcs, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Körtés sütemény fehérborral és kókuszos márványtésztával bejegyzéshez

  1. Mike Hussar szerint:

    Koszi Ancsika a megosztasert. Mindig szerettem nezegetni a blogodat, Udv. Agi

    Sent from my iPad

    >

  2. What’s up to all, the contents existing at this web site are really remarkable for people knowledge,
    well, keep up the good work fellows.

  3. Right now it appears like BlogEngine is the best
    blogging platform available right now. (from what I’ve read) Is that what you’re
    using on your blog?

Vélemény, hozzászólás?

