Szilvás mákos sütemény (liszt nélkül)

Rengeteg idén a szilva. Ezt ki is használom és minden hétvégén szilvás süti kerül az asztalra. Próbálok minden alkalommal valami mást sütni és vadászom a recepteket, ötleteket egész héten át. Már egy ideje szöget ütött a gondolat a fejemben, hogy egyik nagy kedvencemmel, a mákkal fogom társítani a szilvát. Sikerült egy minden tekintetben különleges süteményt kreálni. Nagyon intenzíven mákos, de nem túl édes és remekül oldja a szilva kicsit savanyúsága. Koronaként a tetején pedig roppan a tojáshab.  Legközelebb talán még a szilva közé marcipánt is fogok reszelni. Rontani biztos nem fog rajta!

IMG_9575

Hozzávalók:

200 g puha vaj

60 g porcukor

1 cs. vaniliás cukor

csipetnyi só

8 tojás

300 g darált mák

150 g darált mandula v. mogyoró

1/2 t.k. fahéj

180 g kristálycukor

kb. 70-80 dkg szilva

a tojáshabhoz:

3-4 tojás fehérje

csipet só

150-170 g cukor

IMG_9580

A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét a kristány cukorral kemény habbá vertem. A vajat, porcukrot, pici sót és a vaniliás cukrot habosra kevertem. Egyenként kevertem a vajas masszához a tojás sárgákat. A mákot, mogyorót és fahéjat összekevertem és beleforgattam a vajas tojásos masszába. Végül a tojáshabot egy lapát segítségével nagyon óvatosan “beleemelgettem”. Idöközben a sütöt 180° ra elömelegítettem.  Egy 26 cm-es kapcsos tortaformát kivajaztam és darált mandulával megszórtam. Belesimítottam a tészta felét, kiraktam felezett szilvával, majd rásimítottam a tészta másik felét. A sütési idö kb. 50-60 perc, de érdemes tüpróbát végezni. Ha nagyon sülne a teteje, takarjuk le alufóliával vagy sütöpapírral. A mákkal óvatosan kell bánni, mert, ha megég, akkor keserü lesz.

A tojás fehérjékböl és a cukorból kemény habot vertem, a megsült tészta tetejére simítottam és visszatoltam a sütöbe. Visszavettem a höt 150°-ra és további 20-25 percig “szárítottam” a habot a tetején.

Másnap is nagyon finom a sütemény – nem szárad ki. A tojáshab nélkül remekül fagyasztható!

IMG_9577

Kategória: gyümölcs, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

