Töktükrös sajttorta

Volt már tökös sajjtorta a blogon, de ez most egy kicsit másabb, gondolom egyszerübb. Viszont ez semmit nem von le az élvezeti értékéböl.  Nagy kedvencem a sütötök, szívesen készítek belöle bármit és vadászom a recepteket, ötleteket. Ilyenkor összel szinte nincs hét, hogy ne kerüljön tökleves az asztalra. (Jövök is hamarosan egy újabb verzióval) De most megosztom veletek a torta receptjét.

_MG_9619

Hozzávalók:

300 g sütötök (tisztítva, felkockázva)

350 ml fözötejszín

200 g liszt

1 cs. sütöpor

2 t.k. cukrozatlan kakaópor

csipet só

225 g margarin

225 g barna cukor

400 g túró (Lidl-s)

4 tojás

2 t.k. fahéj

125 g édesített konzervtej

tortabevonó csoki


 

 

_MG_9629

A felkockázott  tököt egy kisebb lábasban megföztem a fözötejszínben. Ez kb. 20-25 perc. Többször érdemes kavargatni, mert könnyen leragad. Amikor a tök megpuhult kihütöttem és botmixerrel pürésítettem. Amíg a tök puhult összekevertem a lisztet, a sütöport, a kakaót és a sót. Kézzel hozzádolgoztam 100 g margarint, 75 g cukrot és 1 tojást. Egy 26 cm átméröjü kapcsos tortaformát rátettem egy ív sütöpapírra, körberajzoltam, de nem a rajz mellett vágtam körbe, hanem kb. 3 cm-el nagyobb kört kanyarítottam. Ennek a körnek a közepére helyeztem a tésztát és pont akkorára nyújtottam, mint a kör. Így könnyedén bele tudtam igazítani a tortaformába és nem lett egyenetlen a tészta. Hütöbe a tettem a formát.

Bekapcsoltam a sütöt 200°-ra. (légkeveréses)

125 g margarint megolvasztottam (ne legyen forró!) A megolvasztott margarint, 400 g túrót, 150 g cukrot, a fehéjat robottal krémesre kevertem, majd egyenként beledolgoztam a 3 tojást. A tökpüréböl elvettem 75 g-ot és félretettem, a többi tököt hozzákevertem a túrós krémhez. Ráöntöttem az elökészített tésztára, a tetejét elsimítottam és az elömelegített sütöbe toltam 15 percre. Ekkor visszavettem a höt 100°-ra és további 45 percig sütöttem. A sütöt kikapcsoltam, de a tésztát még 1 órát bent hagytam, csukott ajtónál. Az idö lejárta után kinyitottam a sütöajtót, de még mindíg 15 percet bent hagytam.

Amíg a torta pihengélt a sütöben , a félretett tökpürét elkevertem a konzervtejjel. A csokibevonót felmelegítettem. A tortát kivettem a sütöböl, rácsra tettem és a cukros töktükröt a tetejére simítottam. A felolvasztott csokit pedig körkörösen rácsorgattam a tetejére. Fogpiszkáló segítségével megrajzoltam a “pókhálót”.

Min. 2 órára hütöbe kell tenni, de jobb, ha elözö nap készítjük, mert jobban összeérnek az ízek.

IMG_9634

Kategória: torták, Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

