Sajtos tallér

Már nagyon régen vágytam egy ostyasütögépre. Ma végre magaménak tudhatok egyet. Nem is én lennék, ha nem próbáltam volna ki azonnal. Mivel nem igazán lehet mondani, hogy tombol a nyár, így a fagyi gyártással kicsit lassab tempóra kapcsoltam. Ezért tölcsérre sem volt ma szükség. Maradt a sós, sajtos változat. Van ugyan egy alaprecept a géphez, de az persze édes. Akkor beugrott, hogy valamikor régen én láttam Linborinál sajtos ostyát. Rá is leltem az oldalán a receptre. Változtatás nélkül, mindent úgy csináltam, ahogyan azt Linbori leírta.

12,5 dkg reszelt sajt
12,5 dkg margarin
35 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
1kk só
1 tojás
1ek étolaj
tej

A hozzávalókat összegyúrtam a tej kivételével. Azt a végén kis részletekben löttyintettem csak hozzá, hogy gyúrható tésztát kapjak. (nem volt sok, talán 1-1,5 dl). Nagyobb diónyi golyókat formáztam a tésztából és elöírás szerint megsütöttem.
Fiamnak annyira ízlett, hogy megígértette velem: ezentúl minden csütörtökön fogok ilyet sütni!

Kategória: pékség, sós sütemény | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

11 hozzászólás a(z) Sajtos tallér bejegyzéshez

  1. Tündér szerint:

    Nagyon guszták!Szeretem a házi sajtos tallért! Lehet, hogy nekem is be kéne szerezni egy ilyen szerkezetet…:)

  2. The Chef Viki szerint:

    Anyósom szokott ilyet sütni, akkor 1 kg lisztből fog hozzá, fél napos műsor…

    Azt elhiszem, hogy Max imádta! Olyan jó ropogtatni 🙂

  3. trinity szerint:

    Ancsi, te sem nyugszol soha:))))
    Házi sajtos tallár-nyami….Eszméletlen jó lehet, főleg ha hozzászámítom hogy én még a vacak boltit is szeretem. Ez meg más minőség lehet!!!

  4. Renata szerint:

    Szia!
    Teszel fel képet a sütőről?

  5. Garffyka szerint:

    Ez szuper! Ancsi, valóban nem is te lennél, ha nem alkottál volna azonnal ilyen finomságot.
    Most főhet a fejem, hogy reprodukáljam, mert gépem nincs. Addig is, nyalogatom a képernyőt 🙂

  6. Limara szerint:

    Elektromos ostyasűtőben is működik? Nekem csak olyan van, amit gázon kell szorítani, sütni, háromszor is meggondolom, mikor fogjak neki. Viszont a Lidl-ben a jövőhéten lesz akciós elektromos 3900 pénzért! 🙂

  7. Mian szerint:

    Én is a Lidl-ben vettem! Akkor csak 1 hét csúszással, de ugyanaz a kínálat! 🙂
    Szerintem megéri! És, ha jól utánaszámolok, akkor otthon még olcsóbb is, mint itt 😦

  8. Mian szerint:

    Renáta! akkor már nem is fotózom le, mert meg tudod nézni élöben a Lidl-ben, jövö héten! :)) OK?

  9. miss Muffin szerint:

    Hmm, a sajtos tallért mi is szeressük! 🙂 Nagyon guszta lett! El tudnék most ropogtatni párat… 🙂

  10. duende szerint:

    Ezt én is nagyon szeretem! 🙂 Csak sajna nincs ostyasütöm. Még.:))))))

  11. Piroska Platt szerint:

    Elkészült , finom lett . Egy kkanál őrölt köménnyel bővítettem a receptet.

Hozzászólás