Túrós koszorú

Igen, igen, tudom, hogy megígértem, hogy takarékra teszem magam. Valahogy nem sikerül. Reggel még csak egy palacsintát kavartam be, hogy legyen a kiskorúnak valami édesség délutánra. Aztán csak addig mocorgott bennem a gondolat, hogy mégis kéne valamit sütni, meg Anyukám is kérdezte, hogy: “ma nem sütsz semmit?” Így a hatalmas nyomás alatt kénytelen voltam összedobni egy kelt tésztát. És, hogy ne legyen csak hagyományos sütemény, megszületett a túrós koszorú. Egész jól sikerült. A tészta állaga kicsit más, mint a megszokott keltek. Nagyon jól lehet vele dolgozni, de idöt kell rászánni, mert sütéssel együtt több 3 óra volt a dagasztással, kelesztéssel, sütéssel együtt. A végeredmény pedig egy habkönnyü, a túrótól kicsit szaftos kelt kalács.
500 g liszt
1/2 cs. élesztö (kb. 20 g)
5 g só
60 g cukor
75 g puha vaj
1 tojás
100 ml víz
100 ml langyos tej
pár csepp mandulaolaj

250 g túró (Lidl-s)
50 g cukor
1 t.k. fahéj

A tejet, a vizet, a sót, a cukrot és az élesztöt elkevertem egy edényben és félretettem. A lisztet a puha vajjal és pár csepp mandulaolajjal a dagasztókarral kicsit összemorzsáltam. Az élesztös tejben elkevertem a tojást, majd a liszthez öntöttem. Megdagasztottam. Addig kell dagasztani, míg teljesen sima tésztát nem kapunk. Kelesztötálba tettem és min. 1 de inkább 2 órát hagytam pihenni. Ebben a hideg idöben sehogyan sem akart “elindulni” a tésztám, még 2 óra várakozás után sem, így betettem a sütöbe 50°-ra. Pillanatok alatt a duplájára kelt. De az 1 órás pihentetési idöt nem szabad elszabotálni!!!! Lisztezett deszkára borítottam a tésztát és téglalap alakúra nyújtottam. A cukros, fahéjas túró tölteléket elsimítottam a tésztán, majd feltekertem, mint a beiglit. Nagyon éles késsel hosszában félbevágtam, de az elején hagytam egy kb. 2 cm-es részt, amit egészben hagytam. Az így kapott 2 ágat összefontam, kör alakúvá formáztam és egy alaposan kivajazott formába igazítottam:

Hagytam még bö 30 percet kelni. Amikor már szépen betöltötte a tészta a formát betoltam a 165°-ra (légkeveréses) elömelegített sütöbe. Kb. 40 perc volt a sülési ideje, viszont félidöben letakartam egy sütöpapírral, hogy ne égjen meg a teteje. Mikor a sütöböl kivettem pár percig pihentettem, majd óvatosan leszedtem róla a külsö karikát. 2 lapáttal alányúltam és sütörácson hagytam teljesen kihülni. Porcukorral megszórtam a tetejét.



Kategória: kelt tészta, pékség, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

29 hozzászólás a(z) Túrós koszorú bejegyzéshez

  1. Brigitta szerint:

    Nagyon szemrevaló,mondhatni gyönyörűűű!!!:))

  2. Scofield szerint:

    mifelénk azt mondják:)
    Ezt a fájdalmat ( mármint, hogy nyomás alatt voltál:)) ) csak egy zsidó anya értheti meg:)

  3. Scofield szerint:

    amúgy milyen géppel műveled ezeket a szép képeket?
    Tessék bemutatni egy posztban!:) Feladat:)

  4. Edit szerint:

    Micsoda nyomas alatt elsz! Kibirhatatlan. 🙂
    Gyonyoru lett, es ha legalabb feleannyira finom, mint amilyen szep, akkor szuper…

  5. Limara szerint:

    Gyönyörű és a fotók is! Jól esne most egy szelet! :))

  6. Mian szerint:

    Scofield! a kis vicces! :))
    A gépem nem érdemel külön posztot, de tényleg. Mert csak egy picike 8,1 MegaPixeles Fujifilm. És a Picasa képszerkesztöt használom hozzá. Mellesleg nekem is épp egy olyan fotómasina a vágyam, mint neked. De sokáig kell még rá várnom! 😦

  7. Mian szerint:

    Edit! Ugye???? Alig bírom! :)))

    Limara! Adok szívesen gyere!!! Nem gyözlek invitálni!!! 🙂 Egyszer csak kedvet kapsz!!! :))

  8. csongi szerint:

    Nagyon guszta, biztos ki fogom próbálni.

  9. Scofield szerint:

    Mian, akkor duplán büszke vagyok rád, mert nagyon szép képeket kreálsz:) Nikon d90 az örök szerelem és már kúszik 1000 euro alá:) remélem nem sokat kell aludnom:)

  10. duende szerint:

    Most elájultam! Csodálatos ez a koszorú, nagyon ügyes vagy, Mian. És a képek is gyönyörűek! 🙂

  11. Mian szerint:

    Csongi, érdemes! 🙂 Mindenképp számolj be!

    Scofield,ezt Te is megtudod csinálni:)
    Már láttam 700.-ért is, de az nekem még mindíg drága! 😦 Várok, míg olcsóbb lesz, vagy nyerek a lottón!

    Duende! Köszönöm! 🙂

  12. stampoasis (alias nokedli) szerint:

    wow! micsoda csodás fotó! eszméletlenül szép lett! (de azért kicsit csalódott vagyok, hogy még egy beeígért saláta-recept sincs…)

  13. trinity szerint:

    Tudod mit, Ancsi!
    Én megdícsérlek, mert bár csodás sütike ez-de már nem habos-tejszínes-ha akarom , úgy is felfoghatom, már-már diétás:)))))

    Gyönyörűek a fotók, a fázisokról is, meg mind!!!!!!

    Amúgy meg Te egy kényszerített Anya vagy(velem együtt:))) ): nem hagy a család nem sütni…Nyugodtan hivatkozz erre:))))
    Én személy szerint nem is bírnám ki, ha nem csodálhatnám ezeket a fotókat-hiányozna….

  14. miss Muffin szerint:

    Nagyon guszta! Tényleg szépek a képek, olyan mintha más géppel fotóztad volna! 🙂
    Legszívesebben én is sütnék minden nap! Találd ki holnap mit fogok! 😉

  15. Mian szerint:

    Nokedli! Keresem az ideális salátát, de rendre csak süti recepteket lelek :))

    Trinity! Tudtam én, hogy Te meg fogsz érteni! :)))

    Muffinka! nem! csak nem kiflit??? :))

  16. Mónika szerint:

    Gyönyörű kalács, gyönyörű fotó!:))

  17. Gyöngyi szerint:

    Tetszik a formázási módod, el nem tudtam képzelni, mitől csíkos a fonat:)

  18. Garffyka szerint:

    Szegénykém, rettentő nyomás alatt voltál 🙂 De lám, így is milyen csodálatosat sütöttél 😀 Gondolom, morzsa sem maradt …

  19. Mian szerint:

    Mónika! Köszi! 🙂

    Gyöngyikém, mindíg kell valamit újítani! Lehet mással is tölteni és akkor jobban kiadja a színeket, mint a fehér túró!

    Garffyka! Nem maradt bizony! és tudod: nyomás alatt nö a pálma! 🙂

  20. Scofield szerint:

    te Mian, nem kellene az órádat beállítani a kommenteknél? mindig azt hiszem valami időutazáson lennék, pedig egy zónában vagyunk.

  21. Mian szerint:

    Scofield! de bizony, kéne!!! Már engem is nagyon zavar. Csak nem tudom, hogy hol kell!?

  22. JD szerint:

    Jaj de szép, jaj de guszta… 🙂

  23. miss Muffin szerint:

    Neeem… hát túrómuffint!!! 🙂 Csak nem málnával, hanem ribizlivel. Épp most sütök, így kép csak holnapra lesz belőle. De végre bevásároltam hozzá!! 🙂

  24. Mian szerint:

    Jd. köszi! 🙂

    Muffinka! Izgatottan várom! 🙂

  25. napmátka szerint:

    Tényleg gyönyörű! Én ezt a formázást még csak hosszú kalácshoz használtam, koszorúforma eszembe sem jutott, pedig milyen jó!

  26. citromfű szerint:

    Nagyon szép a koszorúd! Lehet, hogy hétvégén én is inkább ilyet sütök, mint túrórudit. Még meggondolom!
    Gyönyörűek a képek! A Picassával szerkeszteni is lehet? Vagy valamit félre értettem?

  27. Chef Viki szerint:

    Hát ez valami meseszép! Bámulatos, miket alkotsz!

    Ugye-ugye? Jól elkapattad a családot :-))) Utána meg reklamálnak, ha nem kapnak!

  28. Szemirámisz szerint:

    Jé, egyforma gépünk van! 🙂 Bár lehet, hogy azóta neked már másik van, most nézem, hogy ez nem épp egy mostani poszt! :))

    De a túrós kalácsod gyönyörű, elviszem a receptjét. Túró híján kakaósan fogom most megsütni, remélem, hogy azért úgy is jó lesz!

  29. Visszajelzés: Túrós fonott kalács | Varázsfazék | minden, ami recept

Hozzászólás