két gyors trüffel

Már csak pár nap választ el az év legszebb ünnepétöl és azt hiszem ebben a körben felesleges is ragoznom, hogy alig van konyhatündér kerek e világon, aki ne stresszelne még az utolsó pillanatokban is. Jómagam is igyekszem mindenféle földi nyalánksággal kényeztetni kis családom. Rengetegt mindent készitettem már, de sajnos technikai akadályok miatt nem mindent tudok megosztani. Most is csak nagy unszolásra teszem fel ezeket a recepteket. Az történt ugyanis, hogy valamilyen oknál fogva a képek teljesen eltüntek a blogomról. Most már tudom, hogy ti látjátok a fotókat is, de sajnos én egyet sem. Itt szeretném megragadni az alkalmat és segítséget kérni töletek; aki tud – és ismeri a WordPress olodalát – kérem segítsen! Megpróbáltam központilag is segítséget kérni, de csukott fülekre találtam. Nagyon elment a kedvem az egésztöl, de abbahagyni semmiféleképpen nem szeretném a blogolást.

Akkor most jöjjenek a trüffelek:

 

011

 

TOJÁSLIKÖR TRÜFFEL

125 ml tojáslikör

2 tábla fehércsokoládé

50 g pálmazsír v. kókuszzsír

125 g kókusz + kókusz a forgatáshoz

 

A fehércsokit vízgöz fölött felolvasztottam, közben hozzáadtam a pálmazsírt és együtt folyékonyra hagytam olvadni. Hozzáöntöttem a tojáslikört és belekevertem a kókusz reszeléket. Teljesen kihütöttem. Annyira kell lehüteni, hogy formázható legyen. Apró golyócskákat gömbölyítettem, amiket kókuszba forgattam.

Alkohol tartalma miatt gyerekeknek ne adjunk belöle!!!!

 

MOZART TRÜFFEL

150 g tejcsokis tortabevonó

50 g tejszín

35 g vaj

15 g kókusz v. pálmazsír

100 g örölt mandula

25 g kakaópor

durvára vágott pisztácia a forgatáshoz

 

A bevonócsokit vízgöz fölött felolvasztottam. A tejszínt felmelegítettem, – de csak melegiteni, forralni nem szabad!!! Hozzáadtam a vajat és a kókuszzsírt, majd a felmelegített csokoládét és a mandulát is belekevertem. Alaposan összekevertem, majd a hütöbe tettem, addig, míg jól formázhatóvá nem hült. Golyókat formáztam, amiket pisztáciába forgattam.

Kategória: Advent, édességek, sütés nélkül | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) két gyors trüffel bejegyzéshez

  1. sedith szerint:

    Végre, téged is látni a blogvilágban!:) Azt hittem, csak rosszul emlékszem, hogy “az utóbbi időben” nem láttalak frissíteni, de tényleg. A fagyik után máris a karácsonyi aprósütik jönnek!
    Nem baj, jó, hoyg újra itt vagy. Sokszor alakul úgy, hogy nem lehet bizonyos dolgokat megtenni. Nálam is szinte 1 hónap kimaradás volt.
    GYönyörűek a trüffelek! Egyszer kipróbálom őket! TAlán nem is olyan sokára!;):)

Hozzászólás