Esetem a spanyol vaniliás szelettel

Kedves Olvasóim! – persze, ha van még egyáltalán valaki, aki erre téved.

Ezt csakis magamnak köszönhetem, -ha kivonultam a köztudatból és/de sok havi kimaradás után újra posztolok. Sok minden készült ebben az idöszakban is a konyhámban, de közzétenni nem tudtam (majd szépen mindent sorjában) Ma viszont sütöttem egy nagyon finomat és azt gondaltam kár lenne érte, ha nem tenném közkinccsé. Történt ugyanis, hogy nálunk a pékségben piacra dobtak egy újfajta süteményt – Anyukám szerint valami isteni! Na jó! én is megkóstoltam, (bár kemény diétát tartok) ha nem kóstóltam volna meg, akkor nem tudtam volna, hogy milyen ízt keressek. Ez pedig a spanyol vaniliás szelet. Nálunk a vasárnap nagyon ritka, hogy ne kerüljön nasi az asztalra. Ez mostanában nekem elég nehéz, mert megsütöm ugyan, de pokoli eröfeszítésembe kerül, hogy ne egyek belöle. Hatalmas a kísértés – de én egy jellem vagyok 🙂 Szóval ma közkívánatra született a döntés, hogy süssek ilyen süteményt. Hamar beleegyeztem, mondván, hogy a neten biztos fenn van a recept, gyerekjáték lesz. De hosszas keresgélés után sem leltem még hasonlót sem, így improvizáltam és a siker nem maradt el. Annyi biztos volt, hogy a sütemény alapja egy straciatellás kavart sütemény, aminek a közepében lágy vaniliás krém öleli körbe a meggyszemeket, a teteje pedig ropogós vajasmorzsa, csokival spriccelve. Nem is volt ezt nehéz kitalálni. Nézzétek csak:

IMG_8752

A recept:

2 csésze olaj
2 csésze  cukor
  3   csésze    liszt
1  csésze  ásványvíz
1 csésze csokidara
4 tojás
1 cs. sütöpor
1 tk. vanilia kivonat
(egy csésze kb. 2 dl)

1 cs. vaniliás pudingpor
pici cukor
1/2 l tej

2 maréknyi magozott meggy

A morzsához:
60 g puha vaj
50 g cukor
100 g liszt

50 g tortabevonó csokoládé

Legelöször elkészítettem a vaniliás pudingport, hogy legyen ideje kihülni, míg a sütit készítem. Ezt nem részletezem, remélhetöleg nem fog problémába ütközni a puding elkészítése! 🙂

A süteményhez valókat egyszerüen, gyorsan robottal összekevertem, kivéve a csokidarát, mert azt csak a végén adtam hozzá, hogy ne törjön össze.  Kivajaztam és kiliszteztem egy közepes méretü tepsit és a tészta felét belesimítottam. Az idöközben kihült pudingból evökanállal halmokat raktam a tészta tetejére és rászórtam a meggyet. Betakartam a tészta másik felével. A morzsához a puha vajat és cukrot robottal habosra kevertem és kanalanként adtam hozzá a lisztet. Percek alatt kész. A morzsát a tészta tetejére szórtam. 180°-os, elömelegített sütöben kb. 45-50 percig sütöttem. Hagytam teljesen kihülni és akkor egy kanál segítségével olvasztott csokit fröcsköltem rá. Hosszúkásra szeleteltem. Ugye, milyen egyszerü? és nagyon finom!

Kategória: sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

10 hozzászólás a(z) Esetem a spanyol vaniliás szelettel bejegyzéshez

  1. Gesztenye szerint:

    Ancsika drága!
    Én járok erre és nagyon örülök, hogy itt vagy. Finomat sütöttél, remélem most már többet látunk :-))

  2. Marcsi szerint:

    Szia Ancsika!
    Igen én is szoktam erre tévedni, nagyon örülök, hogy ujra itt vagy!!!!!!!
    A süti biztos nagyon finom lehet.

  3. Adriana szerint:

    hat pedig en is gyakran jarok nalad…orulok, hogy vissza vagy… 🙂 Adri

  4. ancsika1 szerint:

    Èn pedig annak örülök, hogy azért csak be-betéved valaki! 🙂 Köszi!

  5. Teréz szerint:

    Kedves Ancsika!
    Én is be szoktam nézni hozzád,nagyon örülök neked(-ismeretlenül).Nagyon tetszik az oldalad és
    nagyon guszták a receptek is!Teréz

  6. Tunde szerint:

    Kedves webmester,

    Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, http://www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 85 000 összegyüjtött receptek közül. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

    Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

    Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

    Üdvözlettel,
    info@osszesrecept.hu

  7. rezeda szerint:

    Örülök, hogy visszatértél , várom az új alkotásokat!

  8. Szandra szerint:

    Szia Ancsi! Nagyon szuper az oldalad, a képek nagyon szépek, igényesek és persze finomak lehetnek, csak ugy sugárzik róluk! 🙂 Én Spanyolországban élek közel 10 éve, de sosem találkoztam ilyesmi jellegű süteménnyel, persze nagyon guszta, de elárulod miért lett ez a neve? 🙂 Nagyon sok spanyol sütit készítettem már, nagyon finomak. A receptben található csésze kikifejezés mit takar, mekkora csészére gondoltál? Gondoltam elkészítem, nagyon fincsin néz ki 🙂 Köszönöm szépen és további szép napot és sütőgetést kívánok! Szandra 🙂

  9. Toth Erzsébet szerint:

    Nagyon guszta a sütid,de nem sok egy kicsit a fél liter olaj?Hétvégén lehet hogy kiprobálom.üdv.bobe

Hozzászólás