Kávés, habos diótorta

Nem tudom említettem-e már, hogy áll az udvarunkban egy hatalmas, ösöreg diófa. Tényleg nagyon öreg, mert évröl évre kevesebb termést ad és azok is egyre kisebbek lesznek. De azért még mindíg nem kell a boltba menne, ha valamilyen diós dolgot szeretnék sütni. Ahhoz képest viszont, hogy sok dióm van nem sütök nagyon sok diós édességet. Az okát viszont nem tudom, hogy miért, mert közben pedig nagyon szeretjük a diós sütit.  Ennyi kis bevezetö után csak annyit a mai tortáról, hogy rögtön megtetszett, amikor egy régi újságban rátaláltam erre a receptre. Bonyolultnak sem tünt és így, hogy a piskóta alapot elözönap megsütöttem sokáig sem tartott. Csak diót ne kéne hozzá pucolni. Az lenne csak a jó, ha már úgy hullana a fáról: pucolva!

IMG_9638

Hozzávalók:

a tésztához:

5 tojás

175 g cukor

100 g liszt

1 t.k. sütöpor

140 g darált dió

1 e.k. olaj

Töltelék és krém:

300 g tejszín

2 e.k. cukor

1 cs. vaniliás cukor

140 g puha vaj

300 g porcukor

1 e.k. tej

1 e.k. instant kávépor

100 g darált dió

8 db fél dió

IMG_9641

Egy 26 cm átméröjü kapcsos tortaformát kibéleltem sütöpapírral. A sütöt elömelegítettem 160°-ra (légkeveréses). A tojásokat a cukorral habosra kevertem. Összekevertem a lisztet, a sütöport és a diót, majd a tojásos masszához forgattam. A végén belekevertem az olajat, majd az elökészített tortaformába öntöttem és betoltam a sütöbe.  Kb. 30 perc alatt sült készre. Rácson hagytam kihülni. (én a tésztát elözö nap sütöttem és csak másnap vágtam el) Amikor teljesen kihült 3 lapba vágtam.

A tejszínt kemény habbá vertem, közben fokozatosan hozzáadtam a 2 féle cukrot.  A puha vajat a fele porcukorral habosra, krémesre kevertem. A porcukor másik feléhez hozzáadtam a kávét (nem volt instant kávéporom, így a nescafét mozsárban porítottam) és a tejet, majd ezt a vajas krémhez kevertem.  A tejszínhab kb. 1/3-val megkentem az elsö lapot, majd a második lapot a következö harmaddal. A többi habot félretettem a díszítéshez. A torta tetejét és oldalát bevontam a kávés-vajas krémmel, majd megszórtam a durvára darált dióval. A félretett habot habzsákba töltöttem és 8 db “rózsát” nyomtam a tetejére, amikre a fél diókat ráültettem.

IMG_9644

Kategória: torták | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Hozzászólás