birsalmás, gyömbéres sütötökleves

Napok óta szemezgettem a Hokkaido tököcskével, amit a célból vásároltam, hogy leves lesz belöle. De csak nem jött az ihlet. Iszonyat mennyiségü tökleves recept van a neten, de igazán egyik sem tetszett. Meg a tavalyi kókusztejes töklevest úgy gondaltam nehéz lesz felülmúlni. Végül az történt, hogy a sok recept olvasása után megszületett a fejemben egy majdnem saját verzió. Csipegettem innen is, onnan is és én is tettem hozzá. Így utólag már bevallhatom, elég bátor voltam, hogy a tököt és a birsalmát párosítottam, de nem nyúltam nagyon mellé. Nekem személy szerint nagyon ízlett; Anyukám kétszer szedett belöle és az úttól megfáradt Scofield is elégedetten kanalazta a meleg, sárga levest, amit temészetesen tálaláskor tökmagolajjal túrbóztam fel. Érdekesen fanyar, kicsit füszeres, igazi zimankós napokra való leves sikeredett.

DSCF3300

1 kisebb Hokkaidó tök (700-800 g)

2 birsalma

2 szem krumpli

1 nagy fej hagyma

4-5 gerezd fokhagyma

fél ujjnyi gyömbér

olivaolaj

1,2 l zöldség alaplé

só, bors

kurkuma

szerecsendió

tökmagolaj

DSCF3307

Elsö lépésként egy kisebb tepsit kibéleltem alufóliával és a 2 birsalmát betoltam a sütöbe. Több blogon is olvastam már, hogy sülve jobban kijön a gyümölcs aromája, ez gyözött meg arról, hogy inkább süssem, mint fözzem a birset. Amíg a birs sült, megharcoltam a tökkel és kb. 2×2 cm-es kockákra aprítottam, természetesen a héjával együtt, mert mint tudjuk a Hokkaido az egyedüli tök, aminek a héja is kiválóan alkalmas fogyasztásra – nem mellesleg intenzívebb sárga marad a színe is fözés után. A hagymát apróra vágtam, a fokhagymát és a gyömbért lereszeltem, a krumplit felkockáztam. 2-3 evökanályni olívaolajat hevítettem és a vöröshagymát elkezdtem rajta pirítani. Amikor már üveges volt, hozzáadtam a fokhagymát és a gyömbért is. (mennyei illatok!) Amikor kellöképpen rózsaszínre pirult felöntöttem a zöldségalaplével. Beletettem a tököt és a krumplit. Idöközben megsültek a birsek, amiknek a héját  hülés után könnyedén le tudtam húzni. Ezt is felkockáztam és a félpuhára fött levesbe tettem. Füszereztem a levest kurkumával, sóval, borssal és gyömbérrel. Amikor már minden bennelévö megpuhult, elökaptam a botmixert és pürésítettem a bennelévöket. Ha sürü lenne, ekkor kell még zöldséglével a kívánt állagúra hígítani. Egyet forraltam még rajta, majd tányérokba  szedtem, tökmagolajjal díszítettem és már kanalaztuk is.

Kategória: levesek, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

22 hozzászólás a(z) birsalmás, gyömbéres sütötökleves bejegyzéshez

  1. Vesta szerint:

    Egyszerűen gyönyörű lett! Én nagyon is el tudom képzelni a birsalma-sütőtök párosítást!

  2. Flat Cat szerint:

    Az alma és a sütőtök nagyon jó együtt, hát akkor ez mennyire finom lehet! 🙂

  3. szepyke szerint:

    Huuu!
    Ez de jó, meg de szép már megint!:)

  4. stampoasis szerint:

    ez aztán tényleg mennyei, a fotók pedig egyenesen csodálatosak!! én is szívesen megenném, egész biztosan kipróbálom majd. elvileg most is minden van itthon hozzá;-)

  5. Limara szerint:

    Én is jó ízűen kanalaznám! Csodásak a fotók! :))
    Scofield?? Az eltünt Scofield?

  6. ancsika1 szerint:

    Köszi Marcsi! 🙂
    Igen-igen, az eltünt Scofield! Végre megismertük egymást! Emlegettünk. Nem csuklottál? 😉

  7. scofield szerint:

    ha most vulgáris lennék akkor azt mondanám”gecijóazatökösleves”.

  8. trinity szerint:

    Csodás színek, Ancsi!! Az illatát meg az ízét hozzágondolom….
    Ja, igen…Scofield már csak ilyen-eltűnős, ugye???( kissé morcos smiley)

  9. trinity szerint:

    Ancsi-nagyon jó lett volna, bizony!!!!!

  10. Wise Lady szerint:

    De gyönyörű! És milyen jól hangzik.

  11. scofield szerint:

    triny jaj jaj, de vissza fele potolom , csak az elektronika kibabralt velem, na meg a sok élő rokon.

  12. ChefViki szerint:

    Ez állati jó! Imádom!

    A képek gyönyörű szépek! Már megint 😀

  13. trinity szerint:

    Scofield,
    most aztán szavadon foglak!!
    E-mailt írok kicsit később, de még ma!!!

  14. Csicsóka4ever szerint:

    mi krumpli hellyett csicsókát raktunk bele, nagyon finom lett.

Hozzászólás