stifado – görög marhapörkölt

Legelöször köszönöm a türelmeteket, hogy ilyen sokáig vártatok rám. Valahogyan az utóbbi napokban kifolyt az ujjaim között az idö. Mindennap terveztem, hogy : “na, akkor ma mindenképp teszek fel receptet” – de idöm aztán nem maradt a megvalósításra. Össze is gyüjtöttem a 2 hét alatt pár közzétételre váró finomságot. Kezdeném a sort a stifadóval, ami egy hagyományos görög, paradicsomos, hagymás étel. Nagyon hajaz a mi marhapörköltünkre, viszont mégis teljesen más. Érdemes mindenképp kipróbálni, mert fantasztikus az ízvilága. Puha, friss fehér kenyérrel valami mennyei!

 

012

450 g darabos paradicsomkonzerv

150 ml húslé

2 e.k. olivaolaj

450 g salotta hagyma

2-3 gerezd fokhagyma

1 kg marhacomb

1 ág rozmaring

1 babérlevél

vörösbor (vagy borecet)

só, bors

1/2 t.k. fahéj

1/2 t.k. szerecsendió

6-10 szegfübors

 

A darabos paradicsomot a húslével pürésítettem. Meghámoztam a hagymákat, felhevítettem az olajat és a hagymákat kb. 8 perc alatt aranybarnára pirítottam. Kiszedtem a hagymákat egy tányérra és a visszamaradt olajon a felkockázott húst részletekben megsütöttem. A húst is barnára kell pirítani, ezért kell reszletekben sütni. Ha egyben tennénk bele a húst a serpenyöbe, akkor csak elszürkülne és levet eresztene; ezt az idöt nem lehet elspórolni! Amikor az összes hús megpirult, visszatettem az összes húst és a hagymát is a serpenyöbe, felöntöttem a paradicsomos lével, füszereztem, majd teljesen puhára föztem.

 

010-crop

Kategória: föétel | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

15 hozzászólás a(z) stifado – görög marhapörkölt bejegyzéshez

  1. stampoasis szerint:

    de jó, hogy itt vagy megint! a görög stifadótz pér éve én is elkészítettem már. tényleg nagyon finom volt! valami miatt azonban meg is feledkeztem róla, jó, hogy eszembe juttattad!

  2. Gyöngyi szerint:

    Nagyon szeretem a marhapörköltet, vörösborosan.. A szegfűszeget valahogy nem tudom párosítani vele.. A fotók szépek, mint mindig:)

  3. Thrini szerint:

    Üdv. újra! Jó ismét látni egy remek receptet, szép fotóval. Nem főztem még stifado-t, ritkán eszünk marhát. Gyengén ebédeltem, megyek keresek valamit, mert nagyon megéheztem a látványtól.

  4. duende szerint:

    Isteni ez Ancsika! El is mentettem a receptet magamnak! 🙂

  5. szepyke szerint:

    Ezek a képek már megint. Csak egy kis nokedli és én már jól vagyok, köszönöm. Vagy, az nem illik hozzá?

  6. trinity szerint:

    Ha azt mondom, megkívántam-az semmi ahhoz képest, amit érzek:))))

  7. gesztenye szerint:

    Ancsika!

    Én is megfőztem még tavaly, csak nem tudtam lefényképezni, nem volt rá lehetőség, tudod jöttek a vendégek :-)))
    Nagyon guszta és nagyon finom!

  8. Karulino szerint:

    Uh, de jól is néz ez ki!

  9. csongi szerint:

    Szia! A fotók természetesen gyönyörűek, a receptet mentettem.

Hozzászólás