Kirándulás (Hundshaupten) – Alma, szilva a takaró alatt

Elkényeztet ebben az évben minket az idöjárás. Emlékszem, sokszor ilynekor már hó is szokott esni, de legjobb esetben nagyon hideg van. Ellenben most tavasz van az öszben; épp tegnap láttam az egyik kertben nyílik az aranyesö. Ki is használjuk a szép idöt, amíg lehet és tettünk egy csodás kirándulást egy vadasparkba, Hundshauptenbe (Fränkische Schweiz –Frank Svájc). Öröm volt itt sétálgatni, élvezni a jó levegöt, meghökkenni, amikor töled pár centire egy egész özcsorda bukkan elö a semmiböl. Egyszerüen képtelenség volt betelni az öszi erdö látványával. Aztán mégis haza kellett térni, én pedig pillanatok alatt egy finom édességgel kényeztettem a megfáradt sereget. Csak azt használtam, amit itthon találtam, mégis egy testet-lelket melengetö füszeres deszert sikeredett.

 

IMG_4498

 

maradék réteslap

4 db alma

3-4 szem szilva

olvasztott vaj

barna cukor

vanilia kivonat

örölt fahéj és szegfüszeg

pici rum

kb. 40 g darált mogyoró

IMG_4491

 

Az almát meghámoztam, magházát kivágtam és apró kockákra vágtam. A szilvának is kiszedtem a magjait és ezt kisebb darabokra vágtam. Kevés vajat melegítettem, megszórtam barna cukorral, pár pillanatig karamellizáltam, majd rátettem a gyümölcsöket. Tettem bele fahéjat és szegfüszeget. Megpároltam, majd a tüzröl lehúzva belelöttyintettem egy kevés rumot és vanilia kivonatot. Amikor egy kicsit kihült belekevertem a mogyorót is. A réteslapot kb. 15×15 cm-es négyzetekre vágtam. Kivajaztam a formákat és beleigazgattam a lapokat úgy, hogy a szélein jócskán kilógjon a tészta. Belekanalaztam a gyümölcsös keveréket, visszahajtottam a réteslapot. Meglocsoltam olvasztott vajjal és a tetejére barna cukrot szórtam. Elömelegített (180°) sütöben addig sütöttem, míg szép aranybarna lett a teteje. Langyosra hütve fenséges volt.

 

Most pedig egy pár fotó – ami persze korántsem adja vissza a hangulatot, de mégis szép

 

jpg001jpg004jpg006

Kategória: édességek, ez + az, gyümölcs, gyors-olcsó | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Kirándulás (Hundshaupten) – Alma, szilva a takaró alatt bejegyzéshez

  1. Bianka szerint:

    Gyönyörű képek

  2. Turák Kinga szerint:

    elkészült, nagyon finom lett!!!

  3. Laca70 szerint:

    Gyönyörű a hely, elképesztő, hogy ezek az állatok mennyire nem félnek az emberektől. 🙂

Hozzászólás