honig plätzchen

 

Ez a recept az öreg, német nagymamák hagyományos, mézes karácsonyi receptje. Valami miatt eddig még sosem sütöttem meg. Talán azért, mert azt gondoltam, hogy van nekünk a mi jól bevált karácsonyi mézesünk, akkor meg minek kísérletezzem. Aztán a héten valamelyik délután elmentünk az egyik barátnömhöz, aki természetesen, a hagyományoknak megfelelöen az asztalra tette a karácsonyi apró süteményeket, a kávé mellé. Az én fiam úgy vetette magát erre a mézes süteményre, mint aki még világ életében nem evett volna semmit, föleg nem plätzchent. Szabályosan szégyelltem magam; még azt hiszik a végén, hogy éheztetem szegény párát. Gyorsan nekiálltam másnap délután és megsütöttem a német mézes sütit is.

 

010

500 g barna cukor

5 tojás

4-6 e.k. méz

1 cs. mézes füszerkeverék

600 g liszt

3 g szarvasagancssó (ammóniumkarbonát)

Mindent összekevertem egy tálban. (a mézet nem kell felmelegíteni!) Kibéleltem a sütölemezt sütöpapírral és két kiskanál segítségével halmokat tettem rá. Eléggé ragadós és amíg nem jöttem rá a technikára, addig rendesen kínlódtam vele. A technika pedig az volt, hogy megvizeztem a kezem és besegítettem a kanálnak. 160°-on kb. 12 percig sütöttem. Érdemes ott állni a sütö mellett, mert amikor elkezdenek pirulni jobb azonnal kivenni. Jó ropogós kekeszek lesznek, amik fémdobozban pár nap alatt megpuhulnak. (ebböl a mennyiségböl 4 tepsi sütemény lett)

Kategória: Advent, édességek, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

17 hozzászólás a(z) honig plätzchen bejegyzéshez

  1. reeva szerint:

    ööö, nagyon egyszerűnek tűnik a recept, de mi az a szarvasagancssó???!!!!! nem helyettesíthető szódabikarbonával??

  2. trinity szerint:

    Ez sem kiasadag, de karácsony előtt nem is érdemes elaprózni:))
    Éljenek a német nagyik – tetszik a recept, el is mentettem-köszi, Ancsika!!!!
    ( Azon azért jót mosolyogtam, hogy épp te éhezteted szegény gyermeked:DDD )

  3. trinity szerint:

    Jav: kisadag, természetesen – megint kapkodtam:OOOO

  4. ChefViki szerint:

    Ismerve a sütemények körében tett orvtámadásaidat, én is felröhögtem azon a képzavaron, miszerint éhezteted a gyermeket :-DDD

  5. csongi szerint:

    Látom belelendültél az adventi aprósütemények készítésébe. A fotók természetesen gyönyörűek. Holnap reggel várlak egy kis beszélgetésre és kávéra.

  6. Vesta szerint:

    Ancsika, Nálad tényleg olyan az advent,ahogy az a nagykönyvben meg van írva!

  7. Kiskukta szerint:

    A nagylányom nagy mézes rajongó, ezt is ki fogom próbálni!

  8. Kiskukta szerint:

    Kipróbálva, a kicsi lányomnak ízlik, a nagynak is biztos fog, csak ő még nem tudta tesztelni. Szódabikarbónát tettem bele, gondolom ezért nem akartak lapulni, de egy kispohárra segítettem a dolgon.

Hozzászólás