lebkuchen – nürnbergi mézeskalács

Tradicionális nürnbergi adventi sütemény. Neve mára teljesen összefort Nürnberg nevével, mert elképzelhetetlen, hogy valaki – a világ bármely tájáról – ellátogat a híres Christkindlesmarkt-ra ne kóstolná meg a nevezetes mézeskalácsot. A recept nagyon régi, még anyósom nagymamájáé volt. Rengetegszer kipróbált és jól bevált recept. Nincs advent nélküle.

009-crop

5 tojás5 Eier

500 g cukor500 g Zucker

250 g darált mandula250 g gem. Mandeln

250 g darált mogyoró250 g gem. Haselnüße

100 g cukrozott citromhéj100 g Zitronat

100 g cukrozott nanarncshéj100 g Orangeat

1/2 citrom reszelt héja1/2 abger. Zitronenschale

1 cs. mézeskalács füszerkeverék1 B. Lebkuchengewürz

nagy kerek ostyalap70 mmo Oblaten


Minden hozzávalót összekeverni, ráhalmozni a kerek ostyalapokra és 175°-ra elömelegített sütöben 25 percig sütni. Vigyázni kell, hogy ne száradjon ki, mert akkor kemény lesz. Többször a sütöbe kell kukkantani és amint kezd a teteje színt kapni azonnal kivenni. Akkor még, ha kézzel megnyomjuk a tetejét, viszonylag puhának kell lennie. Teljesen kihülni hagyni, majd ízlés szerint a tetejét bevonhatjuk csokoládéval, de lehet hagyni, csak úgy, csoki nélkül is.

Alle Zutaten gut mischen. Im Backofen 175° cca. 25 Minuten backen.

Kategória: Advent, édességek, bajor, Karácsony, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

27 hozzászólás a(z) lebkuchen – nürnbergi mézeskalács bejegyzéshez

  1. Magos Judit szerint:

    Ezzel meglepem a ferjem aki nemet Mogyoros csokokat is megcsinaltam, de mar nincs belole!

  2. Ivo szerint:

    Huuuh!

    Vielen Dank für das Rezept. Wird am Wochenende gleich ausprobiert.

    Und: Ganz tolle Bilder machst du da. Gefallen mir sehr gut.

    Ivo

  3. ancsika1 szerint:

    Biztos fog neki örülni! 🙂
    Annak meg én örülök, hogy elfogyott a mogyorós! Azt jelenti, hogy ízlett! 🙂
    Judit neked nincs blogod? próbáltam a nevedre kattintani, de nem adott ki semmit 😦

  4. trinity szerint:

    Á, ezt nekem tetted fel:))
    Na jó, tudom, nem csak nekem-de nagyon vártam-köszi!! Nálunk pedig karácsony nem lesz nélküle!!!!!

  5. balga belga szerint:

    aha és a kerek ostyalap? az meg milyen?

  6. Gabriella szerint:

    Imádom az ilyen nagymamás recepteket!!!! Gyönyörüen néznek ki!!

  7. Gizi szerint:

    Csodálatosak!!! Én is kérek belőle!! Remek recept, és mivel az enyémből már csak pár darab van, ezt is beütemezem.

  8. Curi szerint:

    Nagyon tetszenek a receptjeid és a fotóid. Látom, hogy nagyon kedveled az adventi-karácsonyi időszakot, ezért ha van kedved nézz be hozzám, egy meglepi vár Téged. További békés, szeretetteljes, finomságokban bővelkedő készülődést kívánok!

  9. cecilia szerint:

    7mm ostya ,az nem 70mm véletlenül? és nekem az jött be, h. pár percig a sütőlapon hagytam hűlni, utána tettem rácsra, és nekem szebb lett , ha magasabbra kapcsoltam a sütőt kb.200 -ra,
    ezek csak észrevételek, nagyon finom és nagy a sikere, különösen számomra azért, mert minden hozzá valót már tavaly megvettem ,de nem használtam fel, szerencsére a szav. idővel nem volt baj

  10. saláta szerint:

    de jó! azt nem tudtam, hogy ez a klasszikus német süti!
    guszta..

  11. ancsika1 szerint:

    saláta! a nürnbergi mézeskalács eredeti nürnbergi! 😉
    Köszi! 🙂

  12. mamihami szerint:

    Mindenem a nürnberger lebkuchen, persze eddig csak boltit ettem, jelenleg a Müllerből szoktam bűnözni. 🙂 Megkérdezhetem, hogy a tiéd hasonlít jellegében a boltban kaphatókhoz?

    • ancsika1 szerint:

      Jellegében minden bizonnyal! 😉 Bár szerintem az enyém – cseppet sem vagyok kishitü!!! – sokkal finomabb. Már csak azért is, mert ebben nincs egy csepp liszt sem! 🙂
      De 1-2 napon belül felteszek egy másik fajtát is, amiben lesz liszt is. De tudod, a puding próbája az evés! Próbáld ki!!!! 😉

  13. SKata szerint:

    “Ahány csengő: csendüljön,
    ahány gyerek: örüljön,
    ahány gyertya: mind égjen,
    karácsonyi szépségben.”(Csanádi Imre)
    Békés,boldog Ünnepeket kívánunk Neked és családodnak!

  14. látogató szerint:

    Én csak most találtam erre a receptre.
    Egy nagyaon amatőr kérdés, miért nincs a mézescsókban méz?

  15. szatócs szerint:

    Kedves Ancsika1!
    Nürnbergi mézeskalács (készítette Bernd Woitinek Nürnberben) majszolása közben kerestem rá a receptre, ami tetszik. Csak az ütött szöget a fejembe,hogy az anyósa nagymamája hol vásárolta hozzá a fűszerkeveréket?
    tisztelettel
    egy szatócs

    • Keller Aniko szerint:

      Kedves szatócs!
      kérdésére egyszerü a válasz:
      az élemiszerboltban! 🙂
      Félre a tréfával: az anyósom nagymamája (ugyanúgy mint én is) Nürnbergben élt.
      De már M.o.-on is gond nélkül be lehet szerezni minden hozzávalót.

      Köszönöm a latogatást!

  16. Visszajelzés: Nürnbergi mézeskalács | Varázsfazék

Hozzászólás