marcipán-spekulatius golyók

 

Ezzel a gyorsan és egyszerüen elkészíthetö édességgel nyitom a bünös nassolnivalók sorát. Többször volt már szó a blogokban a híres adventi Spekulatiusról. Belga barátunk  és Limara is sütött már sk. Spekulatiust. Én ezzel most nem húztam az idöt, mert a Lidl-ben, Aldiban fillérekért kapható mindíg karácsony elött. Más dolgom nem is volt, mint összekeverni a hozzávalókat, gombócolni, fotózni és szépen sorban bekapdosni.

023

100 g Spekulatius keksz

200 g marcipán massza

4 e.k. rum (helyette lehet víz is)

1 cs. természetes narancshéj aroma (drötker)

kb. 50 g fehér csokoládé

 

A kekszet egy zacsiba pakoltam és sodrófával apróra törtem. – jól ki lehet adni ilyenkor az esetlegesen felgyülemlett karácsony elötti indulatokat! 🙂 A morzsát elfeleztem. Egyik felét félretettem, a másikhoz pedig felkockáztam a marcipánt, hozzálöttyintettem a rumot, ízesítettem a narancshájjal és jól összegyúrtam. Hütöbe tettem, hogy formázható keménységü legyen. Pici golyócskákat gyúrtam és meghempergettem a félretett kekszmorzsában. Fehércsokit olvasztottam és vékonyan a golyácskák tetejére csurgattam az olvadt csokit.

Kategória: Advent, édességek, Karácsony, sütés nélkül | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

17 hozzászólás a(z) marcipán-spekulatius golyók bejegyzéshez

  1. trinity szerint:

    Nem bírom követni a tempót:))) Viszont ez annyira megkapó, hogy szerintem én ki is fogom próbálni….Vannak a családban nagy marcipánrajongók!

  2. Karulino szerint:

    Isteni finomságos dolgokat készítettél az elmúlt hetekben. Ez is ínycsiklandó

  3. Limara szerint:

    Én is bűnbe esnék vele! :))

  4. Napmátka szerint:

    Csodálatosan szépek, annyira jó nézegetni a képeidet! S persze kipróbálni a receptjeid, egyiket a másik után!:)

  5. ancsika1 szerint:

    Nagyon jól esik töled a dícséret, köszönöm szépen!

  6. Wise Lady szerint:

    Én csak nyelek meg nézek 😀

  7. saláta szerint:

    jaj, a szemem 🙂 és a nyál is összefutott a számban, milyen guszta!!!

  8. balga belga szerint:

    valóban nem érdemes a spekulánssal bibelődni, mert 0.95 euro 500 gr. és már kész is:) ja és tökéletes az íze:)

  9. Latsia szerint:

    Imádom a marcipánt, és ez nagyon szép is, csak nyelek itt a monitor előtt…..:-)

  10. ancsika1 szerint:

    Gurítsak????? 😉

  11. Latsia szerint:

    Igeeeeeeeeeeeeeeeen!:-)

Hozzászólás